Sinema dergiciliğinde yeni soluk: Godfather

İlk sayısıyla ilgi gören sine-teori dergisi GodFather, Mayıs-Haziran sayısıyla raflarda yerini aldı. GodFather’ın 2. sayısının dosya konusu  “Distopik Filmler”.

Sinema dergiciliğine yeni bir soluk getirmeyi amaçlayan GodFather Dergi’nin “Distopik Filmler” dosya konulu ikinci sayısı çıktı. Derginin Genel Yayın Yönetmeni Olcay Bağır, editör yazısında, “dergimizin ikinci sayısında gözümüzü insanlık için kara bir gelecek ya da kara bir alternatif düzen hayal eden Distopik Filmler’e diktik” diyor ve distopyaların uyarıcı görevi üstlendiğinden bahsediyor: “Kabaca, insanlığın gelecekte görmek istemediği ve korktuğu şeylerin başına gelmesi konusunu işleyen distopyalar, ütopyaların aksine bir uyarıcı görevi üstlenir; “Müdahale edilmezse dünyanın geleceği nokta budur” diyerek uyarır.”

Dergide Fahrenheit 451, Brazil, The Matrix, Metropolis, Su Dünyası, Koloni, Tanrının Kitabı, Yol, V For Vendetta, Bulut Atlası, Akira gibi distopik filmlere ilişkin yazıların yanı sıra; Türk sinemasında hegemonik erkeklik konusunu irdeleyen bir yazı da var. Ayrıca yine editör yazısından öğrendiğimize göre bundan sonra her sayıda Kısa Film Kuşağı’nda kısa filmlere ve Dizi Kuşağı’nda da dizilere dair yazılar olacak.  Sine-Sözlük bölümü de bu sayıdan itibaren düzenli olarak sinema kavramlarını açıklayacak.

Yeni bir tasarım anlayışıyla ve tamamı renkli çıkan GodFather Dergi raflarda okurlarını bekliyor.

İÇİNDEKİLER

Karanlık Bir Gelecekte! – Olcay Bağır

Gündelik Gerçekliğin Distopyasına Dalış İçin Bir Sıçrama Tahtası: Fahrenheit 451 – İhsan Metinnam

Bin Dokuz Yüz Seksen Dört “Buçuk”: Brazil – Gencer Utku Gediz

Bayram Değil Seyran Değil Wachowski’ler Kimi Öpüyor: İskaryot Yeniden Doğdu – Salim Olcay

Doodlebug (Kısa Film Kuşağı) – Gökçe Açıkgöz

Distopyanın 4 Mevsimi – Serkan Paydak

Metropolis: Sinemanın İlk Distopyasında Sınıf Çatışması – Hüseyin Ortak

V For Vendetta: İntikamın Kamulaştırılması – Zeynep Gizem Gencer

Sine-Sözlük – Mehmet Nuri Kaya

Ötekilerin Distopyası – Oğuzhan Doğan / İmran Samancı

Akira: Öteki’nin Peşinde – Canan Çitil

Son Dönem Türk Sinemasında Ataerkil İdeoloji ve Hegemonik Erkeklik Yansımaları – Hasan Berk Akkoç

Beyaz Pelerinli Büyücü – Talat Atilla

The Sopranos Üzerine (Dizi Kuşağı) -Yarım Akıl

Yorum Yapılmamış: "Sinema dergiciliğinde yeni soluk: Godfather"

    Yorum yap

    E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.